photographh

Alla inlägg den 30 juni 2012

Av Emma Uppströmer - 30 juni 2012 17:17

Ellinor: (Hampus ägare)

Sporrar är ett hjälpmedel man kan använda på känsliga hästar för att få lite, lite snabbare reaktion. Det är inte nödvändigt så länge man inte tävlar högre klasser. En häst som man behöver spö på för att få reaktion för framåtdrivande hjälper, är inte i den fasen med ryttaren att sporrar hjälper. Sporrar är inte tänkta att användas när hästen inte lyssnar på skänkeln, utan endast när hästen är så känslig för skänkeln att skänkelhjälpen kan göras ännu mer osynlig. Tyvärr använder de flesta inte sporrar på det här sättet, utan för att ta i ännu hårdare på en häst som redan stängt av sig. Hampus behöver inte ridas med sporrar, dels för att han är tillräckligt känslig som det är för sitsen, dels för att han inte är en tävlingshäst.

// http://habina.blogg.se/puss



Mitt svar: Jätte bra formulerat! :) Okej, då fortsätter jag med spö helt enkelt :P

Presentation


Häjj!
Är en glad tjej som älskar hästar och att fotografera!
Jag fotar med min Cannon eos 1100d eller min digitalkamera :p

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards