photographh

Direktlänk till inlägg 20 juni 2012

Att säga hej då till någon man kommer sakna.

Av Emma Uppströmer - 20 juni 2012 00:10

Imorgon ska Erasmus avlivas. 

Tänkte dra hela våran historia här och nu. 


Allt började en dag nån gång förra sommaren då jag åkte till Stall Fjällen och satte upp en lapp på whiteboard tavlan där det stod att jag sökte en medryttarhäst. 

Ganska snabbt fick jag ett sms av en S, hon berättade att hon sökte medryttare till sin D-ponny osv. 

Jag blev överlycklig! Vi bestämmde ett datum då jag skulle få provrida honom. 
Jag och S red ut, hon på en annan häst, Maggie, och jag på Erasmus. 

Jag ÄLSKADE honom! Han va underbar! 

Efter provridningen åkte S utomlands så jag fick rida Erasmus varje dag om jag ville! 

Sen när skolan började fick jag en bestämmd dag då jag fick rida ut på honom och så. 

Allt gick jätte bra tills dagen då jag skulle sitta upp på honom och rida iväg i mörkret med Daniela, han skenade iväg, mot en traktor och kastade sedan in mig i ett staket vid ridbanan. Efter denna "traumatiska" händelse bestämde jag mig för att jag inte ville rida honom mer. Jag vågade helt enkelt inte. Men i hopp om att en dag skulle våga sitta upp på honom igen fortsatte jag ta hand om honom och mysa och ta promenader, men han blev halt. Flera gånger, så fort hon började sätte igång honom blev han halt igen.. 
Idag var det sisa gången jag gick in i hagen till honom och gosade med honom, för imorgon ska han få somna in :c <3 

     


Fina du <3 Tack för den fina tiden tillsammans <3

 
 
jessica

jessica

20 juni 2012 00:40

nej vad hemskt! :( så hältan gick inte att göra nåt åt förstår jag :/? skulle inte orka med en sån sorg som jag kan förstå att man får efter att ha förlorat en häst.
har förlorat en del smådjur i mitt liv, men det kanske inte riktigt är samma sak.. vad vet jag :/

ta hand om dej!

http://jessicahagstrom.blogg.se

Emma Uppströmer

20 juni 2012 11:40

aa, det är verkligen jätte tråkigt :c
Nej, och hältan satt i samma ben tror jag också! :/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Uppströmer - 27 juli 2012 20:32

JAG HAR BYTT BLOGGPORTAL NU!! KOLLA IN MIN NYA BLOGG!!!!!!! http://photographh.blogg.se http://photographh.blogg.se http://photographh.blogg.se ...

Av Emma Uppströmer - 22 juli 2012 21:40


Tjubbablubba lingon bubbla.  Har varit dålig på att blogga på senaste tiden.. :c Jag tror jag ska ta en bloggpaus ett litet tag..  Funderar även på att byta från bloggplatsen till blogg.se pga att jag gillar blogg.se bättre, men det är så svårt a...

Av Emma Uppströmer - 16 juli 2012 12:34


Idag red jag ut på Hampus själv för första gången! Eller.. Pappa och Elvis va med, men altså utaqn en annan häst. I början gillade han det inte så mycket, han stannade lite och gick i snigel fart, men tillslut lyckades jag få honom i hyfsad fart och ...

Av Emma Uppströmer - 16 juli 2012 00:36

Tjoooooo alla baaaaaaarn. Största delen av dagen idag spenderades på Ulvakvarn sittandes iskall och lerig i en bil i väntan på att dagen skulle ta slut XD  Det kom hyfsat många och köpte av oss, vi fick ihop lite pengar allefall och jag sålde mit...

Av Emma Uppströmer - 13 juli 2012 11:00

Jag tycker det är helt onödigt! Den sitter ju inte precis ivägen om den passar som den ska. Och om man rider i sommarhetta är det väl bättre med ett varmt huvud än allvarliga skador på/i huvudet? Om jag ser en ryttare utan hjälm som är ute och ri...

Presentation


Häjj!
Är en glad tjej som älskar hästar och att fotografera!
Jag fotar med min Cannon eos 1100d eller min digitalkamera :p

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards