photographh

Alla inlägg den 20 juni 2012

Av Emma Uppströmer - 20 juni 2012 22:11

R.I.P Erasmus <3 


När jag kom till stallet frågade jag Sara om Erasmus va död, och det var han. Sorgligt men sant :c 


Jag skulle iaf rida ut på Hampus med Ellinor idag, och det gjorde vi! Vi skrittade bara, men det gick as bra! Jätte nöjd över honom! Verkligen! :D 

Vi skrittade "klätter rundan" två varv, sen red vi på en rak sträcka och asfalt på vägen tillbaka! En jätte bra runda med varierat underlag, super! :D 

Fick även massa bra tips och råd om hur jag kan göra för att han ska arbeta bättre och massa andra saker. 


Ariel (Ellinors andra häst) ska tyvär skickas iväg i typ två månader, hon ska para sig med en hingst. Så jag kommer nu under sommarn bara rida 1 gång i veckan, men eftersom att jag ändå ska iväg och så så gör det inte så mycket, och hon kommer ju tillbaka ^w^ Förhoppningsvis i Augusti, tidigast :3 


 

Av Emma Uppströmer - 20 juni 2012 14:08

Tänkte köra en frågestund! :DD


Dock vill jag ha minst 10 frågor, annars blire inget av den. 

Du får ställa hur många frågor du vill.

Kommentera din fråga på detta inlägg! :DD

 


Av Emma Uppströmer - 20 juni 2012 11:56

Mina dreads kom igår! :D

 

Av Emma Uppströmer - 20 juni 2012 11:41

Tjubba! 

Red markarbete på Hampus igår. Han va positiv och frammåt i framridningen, dock lyssnade han inte så bra på mina hjälper så spöt kom till stor användning!

Hans trav va fin, men dock ganska långsam och om jag ökade den fattade han galopp av ren lathet.. haha xD Men jag fick tillslut en ganska lagom trav. 

I galoppen är han såklart alltid bäst ;) 

Vi började med att skritta över några travbommar i båda varven, gick bra! Funkade även jätte bra i trav. Dock när vi kom till galoppbomarna på böjt spår blev det inte jätte lätt tyckte han. 

Han har fortförande dålig kondition, men den hålls på att tränas upp. Han har inte heller så mycket muskler, men det hålls också på att tränas upp! Jag fick över honom nån gång, men det va inte lätt! Antingen sprang han åt sidan, eller så saktade han av till trav. Även fast jag provade att sitta ner över dom och värkligen hålla igång galoppen så orkade han inte. 

Jag tror det mesta va lathet, men han testar mig även fortförande, så vi får väl se när jag åker av första gången på honom, haha ;) Har varit nära några gånger, men aldrig lyckats! :) 


Idag ska jag rida honom igen, det blir nog uteritt med Ellinor och Ariel (hans ägare) ikväll, har lite ont i huvudet fortförande, har varit sjuk. Så det är väl bra om jag får vila lite i guess. 

 


Kan ni fatta att det är midsommar på fredag!? Va det inte snöslask och kyla här om dagen? 

Av Emma Uppströmer - 20 juni 2012 00:10

Imorgon ska Erasmus avlivas. 

Tänkte dra hela våran historia här och nu. 


Allt började en dag nån gång förra sommaren då jag åkte till Stall Fjällen och satte upp en lapp på whiteboard tavlan där det stod att jag sökte en medryttarhäst. 

Ganska snabbt fick jag ett sms av en S, hon berättade att hon sökte medryttare till sin D-ponny osv. 

Jag blev överlycklig! Vi bestämmde ett datum då jag skulle få provrida honom. 
Jag och S red ut, hon på en annan häst, Maggie, och jag på Erasmus. 

Jag ÄLSKADE honom! Han va underbar! 

Efter provridningen åkte S utomlands så jag fick rida Erasmus varje dag om jag ville! 

Sen när skolan började fick jag en bestämmd dag då jag fick rida ut på honom och så. 

Allt gick jätte bra tills dagen då jag skulle sitta upp på honom och rida iväg i mörkret med Daniela, han skenade iväg, mot en traktor och kastade sedan in mig i ett staket vid ridbanan. Efter denna "traumatiska" händelse bestämde jag mig för att jag inte ville rida honom mer. Jag vågade helt enkelt inte. Men i hopp om att en dag skulle våga sitta upp på honom igen fortsatte jag ta hand om honom och mysa och ta promenader, men han blev halt. Flera gånger, så fort hon började sätte igång honom blev han halt igen.. 
Idag var det sisa gången jag gick in i hagen till honom och gosade med honom, för imorgon ska han få somna in :c <3 

     


Fina du <3 Tack för den fina tiden tillsammans <3

Presentation


Häjj!
Är en glad tjej som älskar hästar och att fotografera!
Jag fotar med min Cannon eos 1100d eller min digitalkamera :p

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards