photographh

Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Emma Uppströmer - 4 juni 2012 20:50

Tja! 

Drog till stallet efter skolan och mös med Hampus. 

Jag hade tänkt att rida ut, men jag får/vill inte rida ut själv nu i början, måste lära känna honom bättre och verkligen lita på honom och så. Och det var ingen annan i stallet just då så det blev lite dressyr på banan.

Jag skrittade fram i båda varven och såg till att han verkligen gick framåt och inte sov. Red på både långa och korta tyglar, sen travade jag lite på volterna och på långsidorna och tog även nån galopp. Sen började jag träna övergångar och lite tempo växlingar. Han kändes bra! Inte lika bra som igår dock, men bra! 

Arbetade mycket på volterna i båda varven i skritt, trav och galopp och var noga med ställning och tempo. 

Provade även att rida lite utan stigbyglar, men det var ganska svårt då han är JÄTTE skumpig i traven och höll på att trutta av några gånger xP Skritt och galopp gick bra! 

Han var lite jobbig i höger varv på ett visst ställe då han drog sig in mot mitten i galoppen hela tiden, men det var inte ett jätte stort problem :) 

Sen lät jag honom skritta av i sin egen takt i ett par minuter och så <3 

Nu kommer lite bilder på honom jag tog idag!

Vi har fått kycklingar! Mamma tog in tre av dom igår så satt vi och myste lite med dom :3 Då passade jag på att fota lite :)

                      

Presentation


Häjj!
Är en glad tjej som älskar hästar och att fotografera!
Jag fotar med min Cannon eos 1100d eller min digitalkamera :p

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards